Individuele beeldende therapeutische observatie in het basisonderwijs (leeftijd 6-12 jaar) ter verheldering van de zorg-, en ondersteuningsbehoefte van de leerling op fysiek, zintuiglijk, emotioneel, sociaal en cognitief ontwikkelingsgebied.
Deze beeldend therapeutische observatie en beschrijvende diagnostiek is bestemd voor leerlingen tussen de zes en twaalf jaar in het basisonderwijs waarbij de zorg-, en ondersteuningsbehoefte van de leerling onvoldoende helder is en waarbij gedacht wordt aan een mogelijke belemmering op één of meerdere van de ontwikkelingsgebieden. Aan het einde van het observatietraject is de zorg- en ondersteuningsbehoefte van de leerling in beeld gebracht en zijn daaruit voortvloeiende adviezen en mogelijke vervolgstappen geformuleerd. Het betreft een consensus-based Product Basis.
Auteur
Gering, M., Nijhoff, K., Koenders, M., Mickers, J. & Kivits, C.
Jaar publicatie
2021
Publicatievorm
Producten en Modulen
Taal publicatie
Nederlands
PDF document
Discipline
Beeldende therapie
Doelgroep
Kind
Werkveld
(Speciaal)onderwijs
Aandachtsgebied
ADHD/ADD
Autisme spectrum stoornis
Gedragsproblematiek
Hechtingsproblematiek
Negatief zelfbeeld
Weerbaarheid en assertiviteit
Aangemaakt
11 februari 2022 14:58